Papieren post van de belastingdienst wordt vervangen door digitale post

Papieren post van de belastingdienst wordt vervangen door digitale post

De Belastingdienst gaat papieren post stapsgewijs vervangen door digitale post.

Wanneer wordt post digitaal?
Om iedereen te laten wennen aan de digitale post, is er per bericht een gewenningsperiode van 2 jaar. Dan wordt een brief zowel per post als digitaal verstuurd. Maar omdat de afgelopen jaren sommige berichten al digitaal werden verstuurd, gaan sommige brieven nu al alleen digitaal. Hier vindt u een overzicht:

  1. December 2015 Voorschotbeschikking 2016 voor toeslagen alleen digitaal
  2. Februari 2016 Verzoek tot het doen van aangifte digitaal en per post
  3. Februari 2017 Verzoek tot het doen van aangifte alleen digitaal

Post van de Belastingdienst vindt u voortaan in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Uw Berichtenbox staat al voor u klaar, u hoeft ‘m alleen nog te activeren.
De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid digitaal ontvangt. Om uw post te kunnen lezen, moet u de Berichtenbox activeren. Hebt u dat nog niet gedaan? Ga dan naar www.mijnoverheid.nl en log in met uw DigiD.
Bent u benieuwd wanneer u digitale post hebt? Vul dan bij het activeren van de Berichtenbox uw mailadres in. Dan krijgt u vanzelf een e-mail als er in de Berichtenbox een brief voor u klaarstaat. Zo mist u nooit meer een bericht van de Belastingdienst.