Beweegtips voor kinderen

Beweegtips voor kinderen

Door regelmatig te bewegen worden kinderen fitter en krijgen ze meer energie, voelen zich meer ontspannen. En ze slapen ook beter. Bewegen zorgt voor krachtigere botten en sterkere spieren en het kind blijft beter op gewicht.

Tips om een kind meer te laten bewegen:

  • Laat een kind boodschappen doen of andere klusjes.
  • Fiets samen naar school.
  • Ga samen een lekker potje voetballen.
  • Daag een kind uit voor een wedstrijdje hardlopen.
  • Speel een spelletje (badminton, volleybal of bv tikkertje) met een kind.
  • Help een kind met het bouwen van een hut.
  • Speel samen op de Wii.

Het is goed voor een kind om regelmatig te bewegen. Laat een kind een uur per dag bewegen. Lopen, fietsen, dansen, er zijn zoveel mogelijkheden. Kinderen vinden regelmatig bewegen en sporten ook gewoon leuk om te doen!

Stimuleer een kind om eens uit te zoeken welke sporten er allemaal zijn naast het klassieke voetbal, zwemmen en volleybal. Misschien vindt een kind waterpolo, klimmen of streetdance ook leuk? Kijk samen op Sportatlas.nl welke sportverenigingen er bij jullie in de buurt zijn.

Op school worden vaak proeflessen gegeven voor verschillende sporten. Vraag de gymleraar op een ouderavond eens of hij hier gebruik van maakt.